comic_guy Blog

Interjú Breitenbaumer Lászlóval, a Spawn kiadójával

2016. május 08. 00:19 - comic_guy

Pénteken megjelent az újságosok polcain egy új képregény sorozat első száma. Újraindult a Spawn! Todd McFarlane és csapata 1992-ben indult sorozata egyszer már megjelent Magyarországon 18 szám erejéig 1999 és 1997 között, az új sorozat azonban 50 számmal később veszi fel a fonalat.

A kiadást Breitenbaumer Lászlónak köszönhetjük, aki a szerkesztői és beírói feladatokat is ellátja, vele készítettem interjút, amit az alábbiakban olvashattok:
spawn.jpg

comic_guy Blog: Az első kérdés azt hiszem adja magát: Hogyhogy ilyen hirtelen sikerült megjelentetni a képregényt? Illetve mióta folyt a munka háttérben?

Breitenbaumer László: Azért hirtelen nem, tavaly novemberben kezdtem el vele foglalkozni. Illetve csak kezdett körvonalazódni, hogy mit is szeretnék, vagy mit hogyan kellene csinálni, elég sok dolog volt, aminek az utánajárása nem kis időt vett el. Mikor felvettem a kapcsolatot a Todd McFarlane Productions-szel, az már idén januárban volt. Az ottani menedzser, Shannon Bailey az első perctől kezdve egyenrangú partnerként kezelt. Elmondtam mit akarok, miért, jóváhagyta, majd szerződést kötöttünk.  A készítés folyamata kb. egy erős 3 hét volt. Eközben mentek a tárgyalások a nyomdával, a terjesztővel. Bár, ha jobban visszagondolok, mégiscsak hirtelen volt. :)

comic_guy Blog: Innen kívülről mindenképp hirtelennek tűnt a dolog. Gyakorlatilag egyik nap hallottam róla, másnap már ott volt az újságosnál. Hogyhogy nem fektettél nagyobb hangsúlyt előzetes kampányra?

Breitenbaumer László: Hát, a kommentekkel és hozzászólásokkal ellentétben, azért egy kicsit tudatos is volt ez a csend körülötte. Most, aki ezt olvassa, azt mondja majd, -persze, tudatos...- én meg azt mondom, hogy igen! Hogy miért? Egyszerű: egy kicsit féltem és tartottam ettől! Mi van, ha... mi lesz, ha… és efféle kérdések sorozata járt a fejemben egész idő alatt. A nagy zajos bejelentések, hírek mögött, után, mindig nagy baj történik.

comic_guy Blog: És a legjobb dolgok váratlanul érik az embert, nem? :)         

Breitenbaumer László: Igen, azt hiszem ez egy így van. :)

comic_guy Blog: Miért éppen a Spawn?

Breitenbaumer László: Mert az egyik kedvencem... :) Na meg McFarlane-t is csípem, szóval a pokol kapui megnyíltak előttem! :D

comic_guy Blog: És miért itt vágunk bele a sztoriba?  Hogyhogy nem onnantól folytattad a történetet, ahol anno abbamaradt magyarul?

Breitenbaumer László: Ezt már sokan megkérdezték, döntést kellett hoznom. Vagy folytatjuk onnan, ahol az előző megszakadt, vagy máshonnan lépünk be. Voltak álmatlan éjszakáim miatta, de végül arra jutottam, hogy az Armaggedonhoz így előbb eljutunk, ami szerintem az egyik legjobb történet.

De szeretném az elsőtől is kiadni, hogy milyen formában azt még nem tudom. Lehet, hogy csak tőlem lehetne rendelni, fesztiválokon, esetleg egy limitált kiadásban.

comic_guy Blog: És párhuzamosan futna innen a sztori?

Breitenbaumer László: Menne ez a sorozat, illetve a másik, ami amolyan kötet lenne. Bár utóbbiba még nem mélyedtem bele.

comic_guy Blog: Rátérnék most a negatívumokra is. Ahogy a képregényt olvastam, többször találkoztam elgépeléssel, helyenként egy-egy betű egészen a szövegbuborék szélén van, és egy szónak ugye csak a teteje került be a füzetbe. Hogy maradhattak bent ezek a bakik?

Breitenbaumer László: Igen sajnos becsúszott! Nem is magyarázkodásnak szánom a következő mondatokat. Én ezt másodállásban kezdtem el, van egy rendes 8 órás munkám, ahol szintén helyt kell állnia az embernek. Van magánéletem, vannak dolgaim, amiket munka után még el kell intéznem, stb…, stb… A szokásos hétköznapok. Viszont az újságot javarészt este vagy éjjel készítettem. Egyszerűen nem maradt addigra elég energiám. Ezzel korábban is számoltam, de nem gondoltam, hogy bele is futok. Plusz az idő sem volt túl sok a munkára ennél a számnál. Nagyon későn kaptam meg az anyagot is, ami felborított mindent.

De nem mentegetőzök, elfogadtam minden negatív kritikát, a következőben javítom őket.

comic_guy Blog: Eddig milyen visszajelzéseket kaptál ördögi barátunk debütálásáról?

Breitenbaumer László: Az elején jött minden. Negatív, pozitív, de mondhatom, több köszönet van bennük, mint rosszindulat. Hálás vagyok mindenkinek, aki támogat.

Hozzáteszem, jót akarok az újsággal adni, vagy újra egy kis örömet adni inkább.

comic_guy Blog: Nekem biztosan sikerült örömet szerezni vele. ;)

Breitenbaumer László: Örülök, jön a következő, az jobb lesz!

comic_guy Blog: Még egy utolsó kérdés: Meddig akarod kiadni a sorozatot?

Breitenbaumer László: Míg a nyugdíjkorhatár nem lesz 100 éves korig felemelve!

Szeretném, ha 18 számnál többet érne meg a lap.

comic_guy Blog: Reméljük úgy lesz.

Breitenbaumer László: Reméljük.

comic_guy Blog: Köszönöm, hogy időt szántál rám. Sok sikert és lapszámot kívánok!

Breitenbaumer László: Én is köszönöm! Úgy legyen!

komment
Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://comicguyblog.blog.hu/api/trackback/id/tr498695264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása